Strategie prodeje zboží je jednou z nejdůležitějších věcí pro úspěšný maloobchodní obchod. Záleží na umístění, výběru a způsobu, jakým v prodejně vystavíte všechny různé produkty. To zahrnuje široký půdorys, různé vybavení prodejny, barevné schéma prodejny a dokonce i barvy různých výrobků, které se rozhodnete umístit do svých gondol nebo stojanů.

Dobrým způsobem, jak přemýšlet o strategii merchandisingu, je zvážit, jaký zážitek bude mít potenciální zákazník při návštěvě vašeho obchodu a jak mu můžete celý zážitek co nejvíce zpříjemnit a zhodnotit. Ať už zakládáte novou prodejnu, nebo se chystáte modernizovat stávající, tyto úvahy vám pomohou s vytvořením úspěšné prodejny.

Rozhodněte se pro celkové téma svého obchodu, zda je moderní, zábavné a vtipné, nebo zda chcete uspokojit lidi, kteří jsou trochu formálnější a sofistikovanější.

  • Jaké sdělení chcete svým zákazníkům předat?
  • Jaké jsou vaše hodnoty a jak se odrážejí na vašich potenciálních zákaznících?
  • Jde o to, aby nakupování u vás bylo příjemným a jedinečným zážitkem, který si vaši zákazníci budou chtít opakovaně zopakovat.
  • Čím se lišíte od svých zákazníků?
  • Na koho je váš obchod zaměřen a kdo je váš ideální zákazník?

Jakmile budete mít o těchto věcech jasnou představu, můžete se soustředit na vybavení svého obchodu.

Vybavení prodejny
Obvykle, v závislosti na velikosti vaší prodejny, by prvních pět až patnáct metrů měla tvořit oblast známá jako dekompresní zóna, prostor, kde se potenciální zákazníci přizpůsobí vaší prodejně a přepnou do nákupního režimu.

Plán prodejny by měl být uspořádán tak, aby umožňoval snadnou orientaci ve vašem sortimentu zboží a zároveň maximalizoval vystavení produktů, čímž se zvýší pravděpodobnost, že se návštěvníci prodejny stanou stálými zákazníky. Respektujte osobní prostor nakupujících tím, že jim poskytnete dostatek prostoru pro pohodlné nakupování s vybavením prodejny uspořádaným tak, aby se zákazníci přirozeně pohybovali vpravo, kde můžete vystavit své nejnovější výrobky nebo nejprodávanější položky.

Využijte vybavení prodejny k vystavení výrobků v logických skupinách a strategicky umístěných tak, abyste dosáhli maximálního prodeje, například impulzivních nákupů na poslední chvíli a přechodu na dražší zboží.